AutCad'de Ölçüyü Cm'ye Çevirme (Resimli Anlatım)

Autocad programını yeni yüklediğimizde ya da uzun süre kullanmadığımızda karşımıza genellikle ölçü sorunu çıkar. Kiminde halihazırda olan ölçü birimi inç kiminde de milimetredir. Ancak en sık kullanılan ölçü birimi santimetre (cm) olmasına rağmen halihazırda ayarlı olmaması biraz can sıkar. Şimdi bu can sıkıcı sorunu nasıl çözeceğimize bakalım.

1. Adım: AutoCad projenizdeyken "Units" komutunu yazın ve enter'a basın.

Mükemmelin Blogu


2. Adım: Karşınıza açılan pencerede "Units to scale inserted content" kısmından ölçü birimini "Centimeters" olarak seçin ve ardından "OK" e tıklayın. Hepsi bu kadar.
Mükemmelin Blogu

Yukarıdaki resimde yer alan diğer terimlerin anlamları;
Lengt Type: Decimal (Ondalık Sayılar) gibi ayarlara ulaşırsınız.
Angle Type: Decimal Degrees (Ondalık Dereceler) ya da fazlası
İnsertion Scale: Ölçü birimi seçmenizi sağlar. (mm, cm, m, km vb.)

Bu yazı size yardımcı oldu mu? O zaman aşağıdaki kahve resmine tıklayarak bize ücretsiz kahve ısmarlayın. Teşekkürler. :)



Soru ve görüşleriniz için varsa yorum bırakabilirsiniz.
Bu Yayın Telif Hakları Yasasınca Korunmaktadır.
Copyright © 2012-2015  Mükemmelin Blogu 

4 Yorum:

  1. teşekürler bilgi için şimdi mt olarak çizilmiş bir çizimi tamamını cm çevirmek için ne yapmak gereklidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende m olarak yapılmış imalatı mm ceviremiyorum yardımcı olabilecek varmi

      Sil
  2. Bak ya reklamı efsane yayınlamışsınız tıkladım valla :D

    YanıtlaSil
  3. Yapıyorum cm seçyorum olmuyor mm olarak kalıyor bu sorunu nasıl çözerim?

    YanıtlaSil